Áruvisszavétel Online Shop
ÁSZF 5. pont - Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
5.1. Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha az Ügyfél a hibát Szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a Szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
5.2. Az Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő Ügyfél (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
5.3. Kellékszavatossági igények
5.3.1. Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
5.3.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.
5.3.3. A Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.
5.3.4. A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.
5.3.5. Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
5.3.6. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
5.3.7. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
5.3.8. A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (5.9. – 5.18. pontok) figyelembevételével gyakorolhatja.
5.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését az Ügyfélnek kell bizonyítania. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, felhívja a Fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára.
5.5. A választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
5.6. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.
5.7. Fogyasztóval megkötött Szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék (áru) teljesítésének időpontjától számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a termék (áru) teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ebben az esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a termék (áru) természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
5.8. Ha az Áru meghibásodásában az Ügyfélt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha az Áru karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének – különösen használati és kezelési útmutató rendelkezésre bocsátásával – eleget tett.
5.9. Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) mellékletében felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, c) 250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
5.10. Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az Árut a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
5.11. A jótállási határidő az Áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az Árut az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az Áru átadásának napja.
5.12. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Mivel Szolgáltató a székhelyén nem működtet üzletet, illetve javítószolgálatot, a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak székhelyen való bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót.
5.13. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy az Áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.14. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja az Árut a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.15. Ha az Áru kijavítására a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.16. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható Árut az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
5.17. Ha a Fogyasztó az Áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
5.18. A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy az Áru megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
5.19. Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
5.20. Az Ügyfél által megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a mintaként kiállított vagy kereskedelmi kommunikáció útján (pl. katalógusban) meghirdetett Áruk méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik. Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a kereskedelmi kommunikációjában (pl. katalógusában) megjelenő, vagy mintaként kiállított Árukat fejlessze, azokon változtatásokat hajtson végre.
5.21. Szolgáltató az árunak a szavatossági vagy jótállási időn túl bekövetkezett meghibásodása esetén a hibát az Ügyfél megrendelése esetén a javítószolgálat érvényes árlistája alapján javítja ki.
5.22. Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
5.23. A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
5.24. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
5.25. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
5.26. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
5.27. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
ÁSZF 6. pont - Elállás
6.1. A termék átvétele után az Ügyfél köteles a termék tartalmát, állapotát, minőségét és mennyiségét leellenőrizni és haladéktalanul jelezni Szolgáltató ügyfélszolgálatán, amennyiben valami hiányzik, vagy bármilyen eltérést tapasztal.
6.2. Az Ügyfél a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi. Több termék szolgáltatásakor pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi. Az Ügyfél az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha az Ügyfél az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén: postai cím: H-2142, Nagytarcsa, Nyár utca 9-10 e-mail: [email protected] Az Ügyfél ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében szereplő elállási nyilatkozat-mintát is. Az Ügyfél határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
6.3. Ha az Ügyfél eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti az Ügyfél által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket vagy az Ügyfél nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). Az Ügyfél köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni az alábbi címre:
H-2142, Nagytarcsa, Nyár utca 9-10.
A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét az Ügyfél viseli. Ügyfelet kizárólag akkor terheli a termékben bekövetkezett értékcsökkenés, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
6.4. Abban az esetben, ha a Fogyasztónak minősülő Ügyfél a termék megvásárlására irányuló szerződéstől 14 napon belül egyoldalú nyilatkozattal eláll, a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Szolgáltató az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő értékcsökkenés mértéke alapján kerül megállapításra. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének (visszavitelének) költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató kifejezetten vállalta e költségek viselését. Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy a termék visszaküldésének költségei akkor is a Fogyasztót terhelik, ha a Fogyasztó a termék házhozszállításakor, illetve a termék átvételekor gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó kérésére a Szolgáltató lehetőségeihez mérten segítséget nyújt a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésében azzal, hogy a visszaszállítás költsége ez esetben is a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató a visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól. Fogyasztó segítségnyújtásra irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja. (1.6. pont).
6.5. A Szolgáltatónak a Fogyasztó által utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldése közvetlen költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
5.1. Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha az Ügyfél a hibát Szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a Szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
5.2. Az Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő Ügyfél (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
5.3. Kellékszavatossági igények
5.3.1. Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
5.3.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.
5.3.3. A Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.
5.3.4. A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.
5.3.5. Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
5.3.6. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
5.3.7. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
5.3.8. A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (5.9. – 5.18. pontok) figyelembevételével gyakorolhatja.
5.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését az Ügyfélnek kell bizonyítania. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, felhívja a Fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára.
5.5. A választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
5.6. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.
5.7. Fogyasztóval megkötött Szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék (áru) teljesítésének időpontjától számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a termék (áru) teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ebben az esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a termék (áru) természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
5.8. Ha az Áru meghibásodásában az Ügyfélt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha az Áru karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének – különösen használati és kezelési útmutató rendelkezésre bocsátásával – eleget tett.
5.9. Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) mellékletében felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, c) 250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
5.10. Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az Árut a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
5.11. A jótállási határidő az Áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az Árut az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az Áru átadásának napja.
5.12. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Mivel Szolgáltató a székhelyén nem működtet üzletet, illetve javítószolgálatot, a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak székhelyen való bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót.
5.13. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy az Áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.14. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja az Árut a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.15. Ha az Áru kijavítására a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a Megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az Árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
5.16. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható Árut az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
5.17. Ha a Fogyasztó az Áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
5.18. A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy az Áru megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
5.19. Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
5.20. Az Ügyfél által megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a mintaként kiállított vagy kereskedelmi kommunikáció útján (pl. katalógusban) meghirdetett Áruk méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik. Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a kereskedelmi kommunikációjában (pl. katalógusában) megjelenő, vagy mintaként kiállított Árukat fejlessze, azokon változtatásokat hajtson végre.
5.21. Szolgáltató az árunak a szavatossági vagy jótállási időn túl bekövetkezett meghibásodása esetén a hibát az Ügyfél megrendelése esetén a javítószolgálat érvényes árlistája alapján javítja ki.
5.22. Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
5.23. A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
5.24. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
5.25. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
5.26. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
5.27. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
ÁSZF 6. pont - Elállás
6.1. A termék átvétele után az Ügyfél köteles a termék tartalmát, állapotát, minőségét és mennyiségét leellenőrizni és haladéktalanul jelezni Szolgáltató ügyfélszolgálatán, amennyiben valami hiányzik, vagy bármilyen eltérést tapasztal.
6.2. Az Ügyfél a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi. Több termék szolgáltatásakor pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen az Ügyfél vagy az Ügyfél által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi. Az Ügyfél az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha az Ügyfél az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén: postai cím: H-2142, Nagytarcsa, Nyár utca 9-10 e-mail: [email protected] Az Ügyfél ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében szereplő elállási nyilatkozat-mintát is. Az Ügyfél határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
6.3. Ha az Ügyfél eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti az Ügyfél által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket vagy az Ügyfél nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). Az Ügyfél köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni az alábbi címre:
H-2142, Nagytarcsa, Nyár utca 9-10.
A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét az Ügyfél viseli. Ügyfelet kizárólag akkor terheli a termékben bekövetkezett értékcsökkenés, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
6.4. Abban az esetben, ha a Fogyasztónak minősülő Ügyfél a termék megvásárlására irányuló szerződéstől 14 napon belül egyoldalú nyilatkozattal eláll, a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Szolgáltató az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő értékcsökkenés mértéke alapján kerül megállapításra. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének (visszavitelének) költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató kifejezetten vállalta e költségek viselését. Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy a termék visszaküldésének költségei akkor is a Fogyasztót terhelik, ha a Fogyasztó a termék házhozszállításakor, illetve a termék átvételekor gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó kérésére a Szolgáltató lehetőségeihez mérten segítséget nyújt a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésében azzal, hogy a visszaszállítás költsége ez esetben is a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató a visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól. Fogyasztó segítségnyújtásra irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja. (1.6. pont).
6.5. A Szolgáltatónak a Fogyasztó által utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldése közvetlen költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.